Har dit barn fået tilbudt plads?

Vellkomstinfo

Her er lidt praktiske oplysninger til jer der har fået tilbudt en plads til jeres barn i Syvhøjvænge.

Hvis dit barn har fået plads i miniafdelingen

Vi vil opfordre jer til at ringe til os og aftale et besøg på stuen inden opstart, hvor I sammen med jeres barn kommer og hilser på stuens børn og voksne. Her vil vi fortælle mere om miniafdelingen og hvad vi laver af sjove ting, og så kan vi aftale nærmere omkring opstart og indkøring.

Den første dag vil der være lavet en plads til jeres barn i garderoben, hvor I kan hænge dit barns overtøj og stille barnets sko, og på badeværelset står der en kasse, hvor I kan lægge barnets skiftetøj.

Der skal stå navn i overtøj, sko, sutsko mv.

Dit barn må meget gerne have et sovedyr, nusseklud, sut el.lign. med til middagsluren, og husk at disse ting skal der også være navn på.

Alle børn skal vaske hænder når de bliver afleveret og hentet. Det er for at mindske smitte, så vi og I minimerer risikoen for at blive ramt af sygdom. Det er vigtigt at I, som forældre, støtter op om dette, så vi sammen kan gøre en forskel.

På Aula kan I læse om og se billeder fra vores hverdag. På den måde kan I følge med i hvad vi laver med jeres børn i miniafdeling, og det er altid et godt udgangspunkt for at få en dialog i gang med jeres børn. På Aula vil der også stå nyheder og andre vigtige beskeder fra institutionen.
Det er vigtigt for os, at I giver besked via Aula, hvis jeres barn er syg eller holder fri en dag. Det gør det lettere for os at planlægge dagen og bruge personaleressourcerne fornuftigt.

Vi håber, at I vil afsætte tid til at være sammen med jeres barn og på den måde give det en god start. Vi bruger normalt en uges tid på indkøringen, men da børn og forældre er forskellige, tager vi naturligvis hensyn til individuelle behov.

De første par dage kommer I og leger 1 times tid sammen med jeres barn, og herfra har vi en dialog omkring hvordan vi trapper langsomt op, så barnet prøver at være lidt alene, at spise med og at få en middagslur hos os. Der vil være mulighed for at I kan sætte jer i personalestuen når I skal prøve at gå lidt fra jeres barn.

Hvis dit barn har fået plads i maxiafdelingen

Vi vil opfordre jer til at ringe til os og aftale et besøg på stuen inden opstart, hvor I sammen med jeres barn kommer og hilser på stuens børn og voksne. Her vil vi fortælle mere om maxiafdelingen og hvad vi laver af sjove ting, og så kan vi aftale nærmere omkring opstart og indkøring.

Når I kommer, har vi lavet en fin plads til jeres barns tøj i vores garderobe.

Vi har frokostordning, så dit barn skal ikke have madpakke og frugt med. Alle børn får mad fra køkkenet. Det er en god ide at have sin egen drikkedunk til de dage hvor vi skal på tur.

Vi spiser frokost ca. kl.11 og vi er normalt ude at lege fra ca. 12- 14. Frisk luft er godt for børnene og gør deres hjerner mere modtagelig for læring, samt styrker deres helbred.

I maxiafdelingen kan tøjet godt blive snavset, derfor er det vigtigt at have tøj på, der kan tåle lidt af hvert. Det er også vigtigt at have skiftetøj, regntøj og gummistøvler med og I skal huske hjemmesko, for det har vi altid på, når vi er inde. Hvis jeres barn skal sove til middag, er det en god ide at have et sovedyr med. Vi vil også være med til at støtte jeres barn i, at begynde at gå på toilettet selv, og det er derfor vigtigt at jeres barn har almindeligt undertøj på og ikke bodystocking.

HUSK DER SKAL VÆRE NAVN I OVERTØJ – HUER – VANTER – SKO M.M, så det ikke bliver væk.

I maxiafdelingen laver vi mange ting: klipper, klistre, bager, laver rytmik, tager på ture og meget andet, men vi laver ikke altid det samme alle sammen. I skal derfor huske at læse på Aula hver dag, da informationer om planlagte ture og aktiviteter vil stå der. På Aula kan I også læse om og se billeder fra vores hverdag. På den måde kan I følge med i hvad vi laver med jeres børn i maxiafdeling, og det er altid et godt udgangspunkt for at få en dialog i gang med jeres børn.
På Aula vil der også stå nyheder og andre vigtige beskeder fra institutionen.

Det er vigtigt for os, at I giver besked via Aula, hvis jeres barn er syg eller holder fri en dag og at I registrerer jeres barns forventede komme/gå tider. Det gør det lettere for os at planlægge dagen og at bruge personaleressourcerne fornuftigt.

Det er en god ide at være her inden kl. 9.00, da vi kan finde på at tage på impulsive ture hvis vejret er til det. Husk også at jeres barn skal være smurt ind i solcreme inden aflevering om morgenen, og have en solcreme liggende i garderoben, så de voksne kan smøre barnet ind i solcreme igen efter frokost.

Til sidst er det MEGET VIGTIGT AT I HUSKER AT SIGE GODMORGEN OG FARVEL, så vi altid ved hvem der er her og hvem der går hjem :-)