Om os

I Syvhøjvænges forældrebestyrelse er vi gennem vores medindflydelse, med til at styrke de pædagogiske rammer som vores børn er i når de går i dagtilbuddet. Vi i bestyrelsen kan spille en stor rolle for vores børns hverdag og for jer forældre. Vi vil gerne ses som en ressource og medspiller for jer alle. Vi repræsenterer henholdsvis alle børn, forældre og personale i huset med alles forskelligheder, og lige nøjagtigt forskellighed er afgørende for at vores børn trives.

Hver dag samarbejder forældre og personale allerede omkring børnenes trivsel. Det sker bl.a. når et barn starter i dagtilbuddet ved indkøring af barnet, når forældrene afleverer og henter deres barn, i de individuelle forældresamtaler og festlige lejligheder. I forældrebestyrelsen er vi med til at sikre det gode forældresamarbejde.

Forældrebestyrelsen kan være et bindeled/talerør mellem dig/jer og de ansatte, ledelsen og endnu højere oppe i systemet i Vallensbæk Kommune og derved indgå i en endnu tæt dialog. Vi kan f.eks. være behjælpelige med at tage fat i de svære emner der kunne være. For at sikre dialogen er forældrehenvendelser som udgangspunkt ikke anonyme.

Vi stiller spørgsmål til hinanden og undres sammen, så vi i fællesskab kan finde løsninger der tilgodeser både børn, forældre og personale.

Der afholdes løbende bestyrelsesmøder (ca. 5 om året), referater herfra vil efterfølgende blive lagt på Syvhøjvænges hjemmeside. Som bestyrelse kan vi godt lide åbenhed, derfor deler vi meget fra vores møder i referaterne, så vi derigennem kan dele og give jer en indsigt i det vi arbejder med i bestyrelsen. Dog har vi tavshedspligt omkring personfølsomme data og det kommer derfor ikke med i referaterne.

Hvis I skulle have spørgsmål, undren eller brug for støtte, er I velkommen til at kontakte bestyrelsesformanden eller en af bestyrelsesmedlemmerne. Kontaktinformationer finder I her på hjemmesiden. Vi har ligeledes en hvid postkasse der hænger i vindfanget ved hovedindgangen, hvor I også kan henvende jer med ris og ros.

Bestyrelsen består af 7 forældrerepræsentanter og 2 suppleanter samt 2 personalerepræsentanter, 1 personalesuppleant og dagtilbudslederen. Repræsentanterne vælges for 2 år ad gangen, mens suppleanter vælges for 1 år. Der afholdes normalt generalforsamling i maj måned.